Görsel Mağazacılık ve Vitrin Tasarımı | Mine Erkan


Mimar Sinan Üniversitesi Sahne Dekor Kostüm Tasarımı/ Dekor Ana Sanat Dalı mezunu olan konuğumuz New Vision Studio/ NY Joe Weishar’dan Görsel Magazacılık eğitimi aldıktan sonra kurumsal olarak 15 Yıl Vakko, Persan Home Studio, Monev Exclusive, Boyner, Beymen Home ve Harvey Nichols Görsel Magazacılık alanında çalışmış ve halen aynı konuda eğitmen ve danışman olarak çalışmaktadır.

2010 yılında Istanbul Moda Akademisi’nde (IMA) da ve Türkiye’de bu alandaki ilk sertifika programı olan Görsel Magazacılık ve Sertifika Programı eğitimini vermeye baslamıştır.



Görsel Mağazacılık ve Vitrin Tasarımı | Mine Erkan

Görsel Magazacılık Nedir? Nereli Kapsar?

Görsel Magazacılık görsel sanatlar bilgileri temelinde, iç mimari ve #tasarım trendleri ile müşteri davranış bilimini sentezleyen, nihai amacı satısa destek olan, sanatsal bakış açısına sahip bir tasarım branşıdır. Minimum bütçe ile maximum etkiyi hedefler. Iyi ve doğru Görsel Magazacılık çalısması yapılmış magazalarda müşterilerin magazaya giriş sıklığı ve magazada kalış süreleri artar. Müşteri magazada gördüğü, duyulara hitabeden yerleşim ve dekorasyonun etkisi ile ürünü kendi yasamının içinde hayal eder. Markaya uygun müşteri profiline ulaşmak için, o profilin yasam tarzı ve tüketim alışkanlıklarına uygun çalısmalar yapılmalıdır. Görsel Magazacılık çalısması magazada gözle g.rülen tüm unsurları kapsar. Vitrin tasarımı, ürün sergilenmesi, manken seçimi, styling basta olmak üzere, ürün sergilenen ünitelerin seçimi ve tasarlanması, halı, duvar kağıdı, mobilya cila rengi gibi unsurların belirlenmesini de iç mimarla beraber çalışarak kapsar. Sonuç olarak mekansal tasarımdır. Styling yani kombinleme de için önemli bir bölümüdür.

Türkiye’de Görsel Magazacılık halen yeni bir konu olmakla beraber en yetkin eğitimi 2010 yılında Istanbul Moda Akademisinde (IMA) kurulan bir b.lüm olan ‘Görsel Mağazacılık ve Vitrin Tasarımı Sertifika Programı’dır.

Görsel Mağazacılık ve Vitrin Tasarımı Eğitimi Hakkında

Moda Genel Kültürü

Bu modülde katılımcının geçmişten günümüze moda akımları, stil ve trendlerin ortaya çıkış süreçleri, görsel düzenleme ve vitrin tasarımının uluslararası platformlardaki örneklerini inceler ve moda algısını geliştirir.
  • Moda tarihi
  • Modanın kilit oyuncuları
  • Görsel mağazacılık trendleri
  • Renk bilgisi
  • Yenilikçi görsel mağazacılık uygulamaları
  • Görsel mağazacılık için kaynaklar
  • Moda Pazarlaması ve İletişimi
  • Moda pazarlaması ve güncel pazarlama trendlerini kullanarak görsel mağazacılığın marka imajı ve iletişimindeki rolünü inceler.
  • Moda pazarlaması temelleri
  • Tüketici davranışları
  • Deneyimsel pazarlama
  • Mağazacılıkta görsel iletişim ve pazarlama
  • Moda Perakendeciliği
  • Perakende sektörünün güncel yapısı, trendleri, Türkiye ve uluslararası moda perakendesi dinamikleri incelenir.
  • Perakende sektörü
  • Farklı perakende konseptlerinde görsel mağazacılık uygulamaları 
  • Satış odaklı görsel mağazacılık ve düzenleme
  • Perakende matematiği ve alan kullanımı 
  • Görsel Mağazacılığın Temelleri
  • Katılımcı bu modülde seçilen bir mağazada konsept ve marka kimliğine uyumlu görsel düzenlemede etkin unsurları ve “Visual Merchandising” alanlarını inceler. Görsel mağazacılığın temel teknikleri, alan yönetimi, mağaza içi ve vitrin düzenleme teknikleri gibi konular hakkında teorik bilgi edinmenin yanı sıra, bu bilgileri uygulamalı olarak da çalışır.
  • Görsel mağazacılığın temel teknikleri
  • Marka kimliğine uygun vitrin tasarımı
  • Alan yönetimi
  • Işıklandırma
  • Reyon düzenlemesi şablon çalışması
  • Reyon uygulama ve değerlendirme
  • Temalara göre vitrin tasarımı ve malzeme bilgisi
  • Mağaza içi ve vitrin düzenleme teknikleri
  • Görsel düzenlemeye yönelik styling uygulamaları
  • Manken giydirme
  • Farklı kategorilere ve özel günlere yönelik teşhir teknikleri

Planometrik Dijital Mağaza Düzenleme Eğitimi

Katılımcı bu modülde sanal ortamda temel yapıda mağaza mimarisi oluşturup, Mockshop programı ile mağaza platformunda dijital olarak mobilya ve ürün yerleşimlerini planlama imkanı bulacak. Katılımcıya, sanal ortamda, mağaza ürünleri ve aksesuarlarını farklı seçeneklerle (katlı ya da askılı) mağaza içerisinde yerleştirerek, mağaza içi görsel düzen ve organizasyonu sanal ortamda pekiştirebilme olanağı sunulur. 

Proje

Eğitimin sonunda katılımcılar, eğitmenlerin danışmanlığı doğrultusunda seçilen marka imajına uygun, dijital olarak hazırlanmış vitrin ve reyon uygulama çalışmalarından oluşan bir final projesini ve marka incelemesini içeren sunumunu gerçekleştirirler. Ayrıca VM kitapçığı oluşturma tekniklerine hakim olurlar. 

Yayınımızı İzlediğiniz için teşekkür ederiz. 
Bizlere destek olmak için kanalımıza Abone olmayı, yayın içeriğini beğendi iseniz Videomuzu beğenmeyi, yorum yapmayı ve paylaşmayı unutmayınız!..
Bağlantıda kalmak dileği ile…

Sevgi Ve Saygılarımızla,
InnoTechTalks

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Türkiye’deki Maaş Dengesi; 2012 - 2025 Yılları Arası Ücret Profilleri

Yarış Simülasyonu Teknolojileri ile Gerçekçi Bir Deneyimin Kapıları Açılıyor

Hiyerarşinin Önemi Üzerine Bir Deneyim

Türkiye Mobilya Sektörü Gelecek Stratejileri Raporu

Eşitlik ve Adalet

Köpekbalığı Teorisi

Kırık Camlar Teorisi

Öğrenilmiş ve Öğretilmiş Çaresizlik

Kasabayı Kurtaran 100 Dolar

Maaşımı, Sigortamı ve Hak Ettiğim Değeri Kim Verecek?